Dalboka

Acum doua weekend-uri am ajuns in Vama Veche. Ocazie tocmai buna sa mergem si pe la vecinii nostri bulgari sa mai mancam ceva bun🙂 …ca vorba aia: romanu’ tot la mancare se gandeste. Si cum pe o raza de 30-40 de km vazusem /mancasem aproape tot, am hotarat sa mergem sa servim scoici la ferma de midii din Dalboka. Un plan mai vechi de-al meu, insa nerealizat pana acum, desi, trecusem de cateva ori pe langa Dalboka.

Bine am facut c-am mers, pentru ca mi-a placut foarte mult! Privelistea, restaurantul si mai ales mancarea, au fost toate la inaltime. Ferma, care se afla la vreo 2 km in larg, deserveste atat restaurantul propriu cat si o serie de supermarket-uri si restaurante din Bulgaria si nu numai. Meniul este atat de bogat incat iti este foarte greu sa alegi, norocul meu a fost ca am mers gasca mai mare si atunci am putut sa degust o varietate mai mare de preparate.

Am servit midii cu legume natur, pescaresti, in vin, cu cascaval, pane pe frigare, cu varza, sarmalute cu midii, rosie umpluta cu midii si cate si mai cate. A fost belsug ce sa mai! Toate bune insa unele putin mai delicioase decat altele, cum ar fi: midiile cu cascaval si frigaruile pane …astea m-au dat pe spate. Totul asortat cu cateva beri Kamenitza reci aburinde🙂.

De costat nu a costat mult, vreo 80-90 de lei pentru doua persoane, si-am mancat, credeti-ma. Se poate plati in orice moneda, bani sa fie, imediat iti fac fetele conversia.

Per ansamblu e un loc frumos ce merita revizitat. Stiu deja si ce o sa mananc data viitoare. Trebuie doar stiut ca sunt doua restaurante acolo, eu v-am povestit mai sus de cel din dreapta …veteranii spun ca e mai buna mancarea, eu unul pot sa spun, pentru ca nu l-am incercat si pe cel din stanga, ca asta arata si mult mai bine, e mai pitoresc si se incadraeaza perfect in peisaj.

Cu burtile pline si satisfacuti pana peste cap am zis ca nu ar strica sa incercam si o baie. Nu de altceva, dar la bulgari parca intotdeauna este apa mai albastra, mai curata si de data asta si mai calda ca la noi. Asa ca ne-am oprit la Shabla, o mai veche cunostinta de-a noastra, si-am tras o baie scurta de vreo 20 de minute s-apoi un somn pe plaja mangaiati de adierea vantului (care si asta era cald :)).

Printre alte activitati desfasurate in Vama (ca tot omul de altfel) am servit si o masa la cherhaneaua locala. Este inca ok locul, doar ca trebuie sa stii ce sa mananci si mai ales cand. Eu unul mi-am luat zargan facut cu sare pe plita cu legume …a fost demential. A mers de minune cu mujdeiul proaspat facut si cu painea de Mangalia. Berea nici nu se mai pune :)!

Cam atat despre experienta mea culinara de weekend ca mi s-a facut iar foame! Hai pofta buna!

Un răspuns to “Dalboka”

  1. bigmaasterC Says:

    bun asa man, si acum toate feeeeeeeeteleee…nu de altceva :)))))
    bine cu scoica, bine rau🙂

Lasă un răspuns

