Micul Trianon

Sambata trecuta cand ne intorceam de la munte (da! am fost la munte pentru o zi) ne-am abatut putin din DN1 si am trecut prin Floresti Prahova ca sa vedem Micul Trianon.

Se ajunge relativ usor, sunt indicatoare peste tot si cu cat te apropii mai mult cu atat este mai vizibil, intrarea e putin mai ascunsa insa o dibuiesti repede.

Palatul incanta privirea vizitatorilor chiar daca nu se mai afla intr-o stare buna, doar fatada pare a mai fi intreaga si turnul aflat la intrarea pe domeniu. In ultimii ani am observat ca este o moda printre cuplurile proaspat casatorite sa-si faca sedinta foto de dupa/inainte de nunta acolo. Nu exista taxa de intrare si nici taxa foto, poate de asta🙂 (glumesc desigur, pozele facute la palat sunt reusite).

Din pacate sanatoriul TBC din imediata apropiere a palatului ii face pe multi sa-l ocoleasca (asa am citit si auzit printre cunostinte). Eu zic ca merita “riscat”, ai ce vedea :)!

Palatul, inspirat dupa mai celebrul Micul Trianon de la Versailles, a fost construit intre anii 1911-1913 sub comanda arhitectului Ion Berindey pentru Grigore Cantacuzino zis si Nababul, o personalitate marcanta a vremii. Mai multe insa despre Micul Trianon gasiti aici.

cateva poze:

Lasă un răspuns

