Zakynthos

Vine vara bine imi pare in concediu plec la mare! In numele traditiei si anul acesta am reusit sa avem 2 iesiri din tara ca si in ceilalti ani. Una in primavara in Irlanda, si aceasta, din septembrie, despre care o sa povestesc mai jos.

Mai mult pentru Pavel am insistat sa mergem mai degraba in strainatate la mare si nu la noi in concediul de vara. Am zis sa se bucure si el asa cum trebuie de prima “mare” fara sa se aleaga cu vreo boala sau mai stiu eu ce de pe la noi. Ne gandeam initial sa mergem in Bulgaria, apoi Turcia ca intr-un final convinsi de finii nostri Razvan si Cristina sa alegem Grecia, mai exact insula Zakynthos.

Am optat sa mergem cu avionul pentru ca Pavel cu siguranta nu ar fi rezistat 20 de ore in masina sau mai rau in autocar, nici noi nu cred ca ne-am fi simtit tocmai bine, asa ca am decis sa nu riscam si sa alegem avionul. Nu de alta, dar eu am mai experimentat cateva drumuri cu autocarul in afara tarii si mi-a ajuns.

Cocos si Carmen s-au alaturat si ei grupului urmand ca la fata locului, in Zakynthos, sa ne intalnim si cu Adi si Claudia, ei alegand varianta auto la transport, in compania altor prieteni.

kalamaki-93 kalamaki-97 kalamaki-118

Zborul a fost placut si scurt, cu mancare si bautura la bord (ceva acolo) asigurat de o companie nou creata, special pentru zboruri charter, Air Bucharest. Din aeroport am fost prealuati de autocare si lasati fiecare in statiunea si la hotelul booked-uite de acasa. Noi am stat in Kalamaki, cea mai mare dintre statiuni si foarte aproape de Laganas, capitala distractie din insula.

Hotelul nu m-a impresionat prea tare, 2 stele plus si cam atat, camere mici, bai si mai mici, se auzea aproape tot dintr-o camera in alta, noroc ca schimbau des prosoapele si asternuturile. Nici mic dejunul, pentru ca da, am avut mic dejun asigurat, nu a excelat, aveam, in fiecare zi cam acelasi lucru daca nu chiar acelasi🙂. Piscina a fost un plus!

kalamaki-1304 kalamaki-1322 kalamaki-1327

Insula insa, plajele, peisajele si apa erau de-a dreptul fantastice. Aici am avut numai de castigat, nimic nu m-a dezamagit!

Planul era sa inchiriem o masina si sa ne plimbam pe insula cu ea in asa fel incat sa vedem cat mai multe locuri si sa facem baie in si mai multe locuri. Zis si facut!

In prima zi insa am ales sa mergem la plaja din statiunea noastra, nu de alta dar abia venisem si mai trebuia si Pavel sa se obisnuiasca cu apa. Nici o problema, ca un fiul al marilor ce este s-a acomodat imediat trecand chiar in extrema celalalta, nemaidorind sa iasa din apa. Il cred, nici eu nu as mai fi facut-o🙂.

kalamaki-135 kalamaki-170 kalamaki-201

Si uite asa am plecat sa exploram insula, am inceput pe rand sa vizitam insula, am inceput cu capitala Zante pe care am batut-o la picior ca mai apoi sa inchiriem masina pentru restul zilelor si sa vizitam cat mai mult din insula. Am ajuns pe rand in Porto Zoro, Porto Roma, Porto Limnionas, Kap Kery, si in multe alte locuri frumoase si incarcate de istorie. Am vazut cateva manastiri foarte vechi, o cetate genoveza parca, peisaje superbe, cel mai inalt steag din lume al Greciei, plantatii de maslini seculari si multe altele. Frumoase sunt si drumurile lor, toate intortocheate, foarte inguste si in marea lor majoriate prin munti. Iti trebuie putina vituozitate sa te descurci cu masina pe acolo. Noi insa am avut sofer capabil si nu am avut probleme!

Mie unul cel mai mult mi-a placut la Porto Limnionas, a fost superb, am facut niste sarituri de vis, plus ca apa era de un albastru nemaintalnit si stancile ce-o inconjurau faceau din intregul peisaj unul de basm (film). Plaja asta, bine, numai plaja nu era🙂, era cunoscuta si vizitata mai mult de greci, din ce am inteles, turistii nestiind de ea, noua ne-a vandut pontul o tanti grecoaica. Plus ca am mancat foarte bine la „PORTO LIMNIONAS” Tavern🙂.

kalamaki-975 kalamaki-1017 kalamaki-1171

Una din zile am pastrat-o pentru croaziera la Blue Caves, Navagio Beach si Kerry Caves. A fost de vis! Am calatorit aproape 5 ore cu un velier demn de Piratii din Caraibe care facand inconjurul insulei, oprind in cele 3 obiective enuntate mai sus. Navagio este plaja aceea pustie, unde ,chipurile, a naufragiat un vas al contrabandistilor, eu am citit ca ar fi fost pus acolo de guvernul elen pentru a atrage turisti insa cine stie, poate e adevarat. Nu conteaza, pana la urma important este ca locul e de vis, rar am mai vazut un loc atat de frumos si cu o apa atat de cristalina, ca sa nu mai spun de nisipul/pietris… Ce sa mai, de vis locul, exact asa cum il vedeti in poze pe net exact asa arata. Din pacate este cam aglomerat insa merita vizitat.

kalamaki-267 kalamaki-391 kalamaki-395

A doua oprire a fost la Kery Caves, niste pesteri pline cu apa unde vaporul a oprit si ne-a lasat sa intotam liberi prin ele vreo ora. Nu am cuvinte sa descriu cat de frumos a fost, fantastic! Peisajul, apa, pestii, plantele acvatice si stancile te faceau sa te simti in alta lume. Suberb de-a dreptul!

Am mai oprit o data in mijlocul marii pentru o ultima baie, prilej pentru toata lumea sa intre in apa, si apoi ne-am intors in port in Zante de unde am plecat. In timpul calatoriei am mai trecut si prin Porto Vromi unde am vazut imaginea in stanca al lui Poseidon si prin multe alte locuri fiecare cu insemnatatea lui. Lui Pavel i-a placut foarte mult, pe vaport chiar si-a facut un prieten bun si la final a filtrat cu vreo 2 italience ceva mai purii ca el (5-8 ani), isi trimiteau bezele.

Insula este vestita si pentru testoasele Caretta Caretta care noaptea vin pe plaja sa-si depuna ouale. La noi in Kalamaki de exemplu nu aveai voie sa-ti pui cearceaful langa cuiburile lor care erau semnalizate cu niste gardulete de lemn, trebuia sa stai pe linia marii. Plus ca plaja se inchidea seara la 8 si se deschidea abia dimineata la 7. Cocos a incercat intr-o dimineata sa le fotografieze insa fara success.

kalamaki-487 kalamaki-791 kalamaki-799

In concediul asta am avut parte de cele mai tari partide de snorkeling si ii daorez asta in mare parte lui Razvan care dintr-un profan ce sunt m-a initiat in sportul acesta cu succes. Superb, am cules tot felul de scoici si am vazut si mai multi pesti, care mai de care mai colorat, am vazut chiar si caluti de mare! Ma mandresc si cu faptul ca am cules cochillii de arici de mare si nu m-am intepat deloc.

Pe parcursul sederii noastre, chiar in ultima zi parca am prins si un incendiu de vegetatie, lucru frecvent pe insula din cate am inteles de la localnici. Oricum pompierii au fost promti si l-au executat imediat.

kalamaki-1415 kalamaki-1433 kalamaki-1574

Inanite sa ajungem in Zakynthos cautasem pe net cele mai tari restaurante unde se poate manca bine ca sa nu avem surprize la fata locului. Asa ca inca din prima seara, pentru ca diminineata mancam la hotel iar la pranz pe unde apucam, le-am luat la rand si am mancat pe rand la nu-i mai stiu numele , Dias, Georgi si Mikaelos. Cred ca vorbesc in asentimentul tuturor cand spun ca Dias merita din plin primul loc. Macarea de-a dreptul delicioasa, iar atmosfera a fost si ea pe masura. Ca sa nu mai spun ca ne-am imprietenit (unii dintre noi) cu chelnerul de acolo si astfel am avut parte si de o servire a intaia. Somnul ala cu nu mai stiu ce a fost demential, imi pare rau ca nu l-am comandat din prima seara cand am ajuns la Dias. Pot sa spun ca si la Georgi mi-a placut macarea, insa parca nu s-a ridicat la acelasi nivel cu Dias. Musakaua in shimb era foarte buna la Georgi.

kalamaki-803 kalamaki-811 kalamaki-838

De baut am baut mai mult vin pentru ca eu am fost inca in tratament pe perioada concediului si bere nu aveam voie, bine am mai scapat una doua acolo fortat de imprejurari. Am avut si o experienta comica cu un soi de vin de-al lor, Retsina pe numele lui, tinut in butoaie de pin sau amestecat cu rasina de pin parca, oricum noi am crezut dupa gust si miros ca e “stricat” si l-am aruncat🙂. Rau am facut, era un fel de pelin de-al nostru.

Am avut si parte de doctori in concediul asta, prima oara pentru noi. Pavel inca din prima zi sau inca de la Bucuresti, nu stim exact de cand, a racit. Am pierdut o zi prin camera si am sacrificat una de plaja insemnad ca mai mult ne-am plimbat departe de apa, am facut si o vizita la medic insa pana la urma s-a rezolvat in 3 zile, si a facut si el baie iar🙂. Ce vrei, asa e cu copil mic, trebuia sa o experimentam si pe asta! Partea buna a exeperientei este ca am dat peste o doctorita super care ne-a invatat ce asigurari de sanatate trebuie sa ne luam de acum incolo ca sa nu avem probleme nicaieri si sa fim foarte bine acoperiti in asa fel incat sa nu platim nimic peste polita. Everything Tiriac has!

kalamaki-1274 kalamaki-1300 kalamaki-1301

Per total concediul a fost unul reusit, se puteau face mai multe, probabil am fi putut avea conditii mai bune insa mie mi-a placut si sunt sigur ca si celorlalti. Cred ca a contat mult peisajul si mancarea, serios!

Pavel a fost super fericit lucru care ne-a facut si pe noi sa ne simtim bine, atunci cand s-a putut!

Nu vreau sa ma mai intorc acolo pentru simplul motiv ca mai sunt multe alte locuri frumoase de vazut in Grecia si in lume :)!

Pozele sunt realizate de Marian Cazacu a.k.a. Cocos

kalamaki-1580 kalamaki-1601 kalamaki-1655

kalamaki-1685 kalamaki-1778 kalamaki-1872

kalamaki-2004 kalamaki-2037 kalamaki-2076

6 Răspunsuri to “Zakynthos”

  1. Calin Says:

    da da da geo foarte tare zaky :))) recomand cu toata inima ! eu am stat in laganas , cel mai mult mi-a placut porto vrio plecau de acolo barcile mici mai rapide spre navajo !😀
    Si pt burlaci recomand mai ales laganas :))) sarboiaceleee :)))

  2. Petrvs Says:

    Ia zi despre partea cu asigurările.

    Bag de seamă că ai nevoie de o asigurare de genul premium sau turist plus cum e pe la unii, nu?

    În rest, ce să zic, foarte frumos pe unde v-ați plimbat. Sandalele și papucii albaștri se vindeau la set?🙂

    • geoidul Says:

      da, pai cum ziceam …noi am avut de la Ge…..li si nu am fost multumiti deloc si doctora la care am fost acolo ne-a recomandat asigurarile de la Tiriac, a zis ca sunt cele mai tari si ai gratuitate la mult mai multe servicii🙂

      2 la 10 lei din piata :))

  3. Petrvs Says:

    Măcar ar reușit să recuperați ceva de la asigurator sau nu a fost cazul?

Lasă un răspuns

