Socata (the making of)

Am mai avut o tentativa anul trecut insa atunci am pus ca romanu’, prea multa drojdie, si a iesit amara. Anul asta insa am avut grija sa pun exact cat trebuie si socata mi-a iesit perfect.

Sincer, nu cred ca exista vreo bautura mai gustoasa  si mai racoritoare decat socata pe care sa o consumi vara (ma refer la non-alcoolice :)).

1. Socul l-am cules cand am fost la Cheia, gasesti la tot pasul

Socata1

2. Am folosit un borcan de 5 l in care am pus cam 4 l de apa, apoi am pus 500g de zahar si am amestecat totul, am taiat  (si stors) 3 lamai si mai apoi am pus 10 flori de soc iar la sfarsit am adaugat cam 3 g de drojdie de bere

                Socata2

3. Am completat cu apa, am inchis borcanul si l-am asezat mai intai in debara

                Socata4

4. Dupa 3 zile l-am mutat in balcon sa fermentze la soare

Socata5

5. Dupa alte 2 zile socata era gata. Am strecurat-o si am pus-o in sticle la frigider

A fost asa de buna ca nu mi-a mai ramas si pentru prieteni, promit insa ca data viitoare fac mai multa ca sa ajunga la toata lumea. Sper doar sa mai gasesc soc anul asta, nu m-a dus capul sa opresc excesul, l-am aruncat :)))

Ahh, ce pofta am!

9 Răspunsuri to “Socata (the making of)”

  1. skaman Says:

    ma bucur man ca am gustat si noi :))))) prietenii :)))
    si apropo iti transformi blogul in blog-culinar, vezi ca e la moda :)))

    • geoidul Says:

      … promit sa ma revansez🙂
      cat despre faza cu blog-ul culinar … nici o sansa, eu nicodata nu sunt in pas cu moda :))

  2. skaman Says:

    pai de asta ti-am si atras atentia😉 !

  3. Cami Says:

    Poti sa faci si cu soc uscat.In Severin se bea de mai bine de o luna, acum cu flori uscate de soc. Si tot buna a ramas la gust. Beau si eu un pahar in cinstea lui Pavel. La multi ani Pavel! Sa primesti multe cadouri.

  4. Cami Says:

    La anu’ cu siguranta ii rasfeti si pe prieteni. Pentru Cosmin poti pune niste retete culinare din bucataria lui Pavel. V-am pupat.

  5. La Susai « Says:

    […] « Socata (the making of) […]

  6. Weekend de vis la Sinaia « Says:

    […] Dupa o scurta vizita facuta mamei unui bun prieten (Adi) am luat drumul Bucurestiului, era aproape 2 si nu ne doream sa prindem aglomeratie pe drum. Tocmai bine c-am prins liber si in 2 ore si jumatate am fost acasa. Am oprit putin doar sa-mi refac eu stocul de soc pentru o noua transa de socata. […]

Lasă un răspuns

