Comana

Pentru weekendul premergator celui Pascal ne programasem o iesire la Zimbraria Neagra de la Bucsani (langa Targoviste) dar, din cauza vremii nefavorabile de sambata, mai ales cea de dimineata, am anulat deplasarea. Duminica diminineata insa, m-am trezit cu un mesaj de la Adi care ne intreba ce facem azi; i-am expus gandurile noastre, am negociat putin si imediat a venit cu ideea sa mergem la Comana.

Am dat sfoara -n tara si ne-am strans o mica gasca gata pentru o dupa amiaza de duminica insorita, tocmai buna de petrecut in aer liber.

In aproximativ 45 de minute eram la poarta (bariera mai exact) rezervatiei, bucurosi ca am scapat de asfaltul peticit ce ne servise drept drum pentru ultimi 15 kilometri.

Costul intrari este de 3 lei de persoana, respectiv 15 lei pentru masina (soferul nu plateste, se considera parte integranta a masinii :)). Ce sa-i faci, mult dar am platit … insa am platit degeaba. Drumuri ioc, noroi cat cuprinde si nici urma de parcare. Ma rog, pana la urma poate asa e normal, daca vrei sa intri cu masina (care polueaza) in rezervatie sa platesti mai mult, ideal ar fi sa existe si niste condititii totusi (macar o parcare).

Stiam la ce sa ma astept pentru ca citisem inainte experienta celor care au mai trecut pe aici.

Peisajul frumos nu am ce zice, insa cel putin partea cu amenajarile lacustre (sumare) din Balta Comana, podetele mai exact, se afla intr-o stare deplorabila, ar trebui sa puna si ei macar un afis in care sa spuna ca pasesti pe propria raspundere ca sa stie si omul la ce se expune. Nu va imaginati ca poate fi atat de periculos, insa pentru un picior neavizat, proaspat coborat dintr-un bolid, de capitala sau nu, cam este!

Cum spuneam, flora bogata si frumoasa, o incantare sa vezi cat de bine convietuiesc laolalta plante din mai multe medii. Balta este de asemenea placuta ochiului, chiar daca linistea-i este tulburata din cand in cand de vreo barca cu motor.

Ne-am plimbat si prin padure pret de cateva ceasuri, suficient cat sa ne ratacim si sa fim nevoiti sa ne intoarcem pe acelasi drum pe care am venit, aer curat si multa verdeata. Liniste doar in pustiu, in zonele apropiate de drum sau unde existau amenajari era destul de multa galagie.

Problema cea mai mare ar fi cu fauna, bogata, insa si cu specimene de oras deloc pe cale de disparitie ci mai degraba potrivite la Zoo.

O oaza de verdeata as putea spune, relativ aproape de Bucuresti, insa inca neexploatata si neingrijita la adevarata-i valoare. Sunt multe lucruri interesante de vazut si facut, trebuie doar sa treci peste disconfortul creat de mai sus mentionata fauna si succesul este garantat.

Ar mai fi fost de vazut Casa Comana, unde ai nevoie de rezervare speciala ca sa poti intra, si Manastirea Comana, care la momentul plecarii era inchisa. Inca un motiv sa revenim!

Lasă un răspuns

