Irlanda

Ideea de a merge in Irlanda a fost a Anei care, cautand noi destinatii pentru vacanta, m-a convins ca este exact ceea ce imi doresc si mai mult decat potrivit pentru mica noastra familie. Tinand cont ca Pavel avea doar 2 luni atunci cand am cumparat biletele,  zic eu ca am riscat putin; nu va ganditi la ce este mai rau insa, cand ai un copil mic, se pot intampla multe! Din fericire nimic neprevazut nu s-a intamplat si am putut pleca linistiti si sanatosi toti trei. Dupa indelungi dezbateri am ales sa mergem doar in 2 orase, Cork si Dublin si, in functie de posibilitati, sa vizitam imprejurimile.

Primul zbor al lui Pavel avea sa se desfasoare in conditii normale, a plans el putin insa s-a adaptat repede situatiei si a trecut de ea cu brio.

Cork

Si uite asa, dupa vreo 3 ore si ceva de zbor, am ajuns in Irlanda, tara insula. Cum am pasit afara din aeroport am si avut primul soc, masinile circulau pe contrasens J si nu una … multe, multe. Am trecut peste, ne-am organizat putin si dupa ce am schimbat un autobuz, un tren si in cele din urma un taxi, am ajuns la destinatie in Cork la Garnish Guest House. Un loc desprins parca din povesti. Pe durata celor 5 zile petrecute in Cork am locuit intr-o casa modesta, dar deosebit de bine aranjata si utilata. Am avut cum s-ar putea spune tot confortul de acasa, si nu uitati ca am fost cu copil mic!

Pensiunea ca sa-i spun asa pentru ca imi este mai la indemana, era asezata intr-o zona linistita, aproape de un campus universitar, cu multe parcuri in apropiere, dar deloc departe de centru, aproximativ 10 minute de impins la carucior.

Acomodati deja si incantati de cele vazute, am inceput explorarile. Dupa un mic dejun copios si delicios, servit nu mai tarziu de ora 8:30, incepeam aventura din fiecare zi. Rand pe rand, am epuizat toate obiectivele strategice din Cork ca mai apoi sa trecem la imprejurimi.

Am vizitat sau privit Red Abbey, cea mai veche constructie din oras, St. Mary’s Cathedral si St Finbarre’s Cathedral, Church Tower of Shandon cu al sau somon in  varf, Elizabeth Fort – mai exact sediul actual al politiei locale, English Market o piata mai veche decat La Boucheria din Barcelona, Muzeul Untului, Inchisoarea din Cork (asta chiar mi-a placut!) si multe alte obiective al caror nume imi scapa acum.

Ne-am plimbat prin parcurile orasului, am mers de-a lungul raului Lee, iar serile ni le-am petrecut in living-ul guesthouse-ului savurand cate o bere buna si urmarind canalul TV in gaelic J.

Imediat ce am epuizat de vazut tot ceea ce ne propusesem in Cork, am facut o tur de o zi in 3 locatii cu importante obiective turistice: Cobh, Kinsale si Blarney.

Faptul ca am ajuns in Cobh ( f.k.a. Queenstown), singurul port din Irlanda pe unde a trecut Titanic-ul, m-a facut sa ma simt tare mandru de mine! Am vizitat debarcaderul de unde au fost “incarcati” pasagerii pe celebrul vapor, practic ultimul loc in care a oprit inainte de tragedie. Mai departe cunoasteti povestea.

Tot in afara Cork-ului, dar ramanand in Cork County, am vizitat si capitala gastronomica a Irlandei, Kinsale. Un oras la mare cum nu am am mai vazut pana acum decat in filme, boem si incantator. Din pacate nu avut prea mult timp la dispozitie, asa ca experienta noastra culinara s-a rezumat la niste Fish & Chips care nu m-au dat pe spate deloc… nu mai zic de Ana care si-a exprimat in cel mai natural mod posibil parerea despre cele servite!

Vizita la castelul Blarney mi-a dovedit si faptul ca toate imaginile pe care le-am vazut cu si despre Irlanda sunt adevarate, acele piesaje mereu verzi si cerul albastru fac sa fie de-a dreptul de vis, parca desprinse dint-o poveste cu cavaleri. Am pupat si piatra Blarney ca sa primesc darul elocventei, desi cred ca mai degraba puteam sa ma aleg cu vreo “buba” la buze la cati au trecut pe acolo!

Pe langa toate acestea, in Cork ne-am rasfatat cu o delicioasa friptura de vita irlandeza si cu multa bere, bauta insa mai mereu pe fuga si mai tot timpul cand Pavel se odihnea linistit in carucior. Deh! Nu puteam sa deranjam prea tare clientii pub-urilor, plus ca mai toate aveau deja formatie asa ca nu erau interesati de trilurile lui Pavel J

Orasul incantator de-a dreptul, deloc cel mai curat vazut pana acum, insa foarte bine organizat si plin de oamenii civilizati si excesiv de amabili. Un oras linistit dar nu plictisitor, in care cu siguranta daca ar fi sa fie m-as stabili si adapta fara nici o problema.

Avand mai multe zile la dispozitie am facut si o sesiune de shopping in care am reusit, ATENTIE! sa-mi cumpar mai multe haine ca Ana J) … bine, m-a baut Pavel, dar el nu se pune! Lucruri ieftine (am prins reduceri) insa de o calitate incontestabila.

Ce as vrea sa mai punctez inainte de a trece mai departe ar fi mcul dejun: nu am mai mancat in viata mea atat de mult dimineata! Parca erau pusi sa ne ingrase, ne serveau non-stop cu cate ceva, doar sa te simti bine … si untul, mama ce unt au, demential! Un full Irish Breakfast seamana mai degraba cu un pranz copios decat cu un mic dejun frugal.

Cam asta a fost experienta noastra in Cork, total diferita as putea spune de ce va urma.

Dublin

In Dublin am ajuns cu trenul. Deja cunoscatori ai fenomenului, am rezervat biletele pe net si dusi am fost! In 3 ore si ceva (cam ca la dus) am ajuns in Dublin si imediat la noua noastra resedinta, adica hotelul (sau guest house) Harrington.

Ei, aici lucrurile au stat altfel: nu tu singuri acasa, nu tu putine camere, nu tu bucatarie … ce sa mai, hotel in toata regula! Frumos, dar nu ca dincolo.

Si aici hotelul era aproape de centru, maxim 10 minute as putea spune folosind aceeasi unitate de masura, adica impinsul la caurcior, 2 semafoare, un parc si eram déjà in buricul orasului!

Daca in Cork, orasul fiind mai mic, ne-am plimbat exclusiv pe jos, aici am ales sa ne luam un abonament pentru 2 zile la Dublin Bus Tour – un fel de Sightseeing, dar verde.

Prima impresia cand am pasit in centru a fost: ce-i cu aglomeratia asta!? Ne-am lamurit repede ca e normal sa fie asa avand in vedere ca Dublinul este capitala tarii, un oras mult mai modern si mai accesorizat decat Cork-ul.

Am inceput din aproape in aproape sa bifam pe harta obiectivele care ne interesau si imediat i-am dat drumul la treaba. Bineinteles, echipati corespunzator ca intodeauna: cu umbrela, husa de ploaie pentru carucior, biberoane, pampers, adica tot ce trebuie!

Muzeul figurilor de ceara a fost primul pe lista si si-a meritat din plin prioritatea in traseu, mi-a placut mai mult decat cele vazute in Barcelona sau Madrid. Foarte interactiva treaba, poate chiar prea intereactiva pe alocuri.

Catedrala Sf. Patrik, Biserica lui Christos, Castelul din Dublin, Muzeul fabricii de bere Guinness, Statuia lui Oscar Wilde, Gradina Zoologica din Dublin, Vechea distilerie Jameson si multe alte obiective si-au gasit loc pe harta noastra.

La muzeul Guiness si la distileria Jameson la sfarsitul turului am primit cate un pint cu bere, respectiv un pahar cu whiskey pentru degustare. A fost groaznic, a trebuit sa ma sacrifice si sa le beau si pe ale Anei J))

Intre obiective ne-am plimbat cu autobuzul, pentru ca practic coboram unde doream si ne urcam la fel … asa ca am avut posibilitatea sa acoperim o zona cat mai mare din oras.

La Zoo nu prea am fost eu impresionat, nu mi s-a parut nimic deosebit si mai toate sectiunile erau in renovare. Noroc cu maimutele care l-au distrat teribil pe Pavel! Mai mult mi-a placut parcul Phoenix cu ale lui terenuri de sport si cu padurea (fost domeniu de vanatoare) de unde, dupa cum spunea soferul autobuzului, inca mai apar caprioare.

In Dublin am mancat super bine la o crasma arabeasca unde am savurat unul dintre cele mai bune kebab-uri din viata mea! In Dublin gaseai aproape orice tip de restaurant doreai, am vazut pana si un restaurant cu specific nepalez.

Aici, spre deosebire de Cork, am intalnit multi turisti si destui romani la hotelul unde am stat. Bine, asta a fost un avantaj ca ne-au mai ajutat pe ici pe colo cu una cu alta pentru junior.

Hotel in care, dupa spusele Anei si manifestarile lui Pavel, de pe la 2 noaptea (3 nopti la rand), erau fantome. Zgomote am auzit si eu, nu neg asta, insa de aici si pana la fantome zic eu ca e cale lunga!

Pe parcursul sederii noastre am reusit sa vad si un meci de fotbal la TV comentat de niste neni fantastici, deci comentariul lor a fost de-a dreptul savuros … o placere sa te uiti la meci, nu ca la noi cand din 5 in 5 minute iti vine sa spargi televizorul cand auzi ce prostii scot aia pe gura! Ramanand in aceeasi sfera am vazut si o repriza dintr-un meci de rugby pe tereasa unui bar cu Pavel, cat mami era la shopping, mai exact Tara Galilor – Irlanda, meci pierdut de Irlanda. Oamenii erau putin suparati si va spun sincer ca nu intelegeam deloc ce spuneau, chiar daca-mi lungisem urechile la maxim si-mi activasem google translate J

Si cum orice lucru frumos se mai si termina la un moment dat, iata ca a venit vremea sa plecam spre casa. Intoarcerea ne-a facut sa ne dam seama cat de poluat este Bucurestiul si ce inapoiati suntem inca …

Mi-a placut mult ca elevii purtau uniforma, cu precaredere verde si se simteau chiar bine si mandri in ea. Mi-a placut ca oriunde mergeai aveai facilitati pentru copii, ma refer la lifturi, rampe de acces pentru carucioare, locuri de joaca, loc pentru schimbat si scaun pentru copii aproape peste tot (acum am invatat sa apreciez si lucrurile astea). Mi-a mai palcut si ca oamenii sunt amabili si civilizati, m-am simitit in siguranta.

Legat de partea cu vremea, pentru ca foarte multi m-au intrebat cum este, nu pot sa spun decat faptul ca pe mine nu m-a deranjat. Da, ploua in fiecare zi insa insignifiant, nici nu aveam timp sa ne punem gecile pe noi si sa-i fixam husa de ploaie la carucuior lui Pavel ca se si oprea. Si continua asa mai toata ziua, insa te obisnuiesti, ei cu siguranta s-au obisnuit din moment ce nu-i deranja sa umble nepasatori prin ploaie.

Una peste alta a fost un concediu placut, primul in afara tarii cu Pavel, reusit zic eu, mai ales datorita locatiei alese. Irlanda m-a impresionat profund si m-a facut sa-mi doresc sa vad si alte zone cat mai indepartate si izolate. Irlanda a fost si prima mare insula vizitata. La mai multe zic!

5 Răspunsuri to “Irlanda”

  1. Petrvs Says:

    Man, bagă si tu titluri printre paragrafe. Fuge ochiu’ cu atâta text.

    Colorate pozele. Cu aparatul cel nou?

  2. geoidul Says:

    asa e Petrus, vroiam sa mai inserez niste poze insa am renuntat …
    da, cu cel mic am facut pozele🙂

  3. eumiealmeu Says:

    am copiat materialul şi când voi merge in irlanda am niste repere.🙂

  4. Zakynthos « Says:

    […] si anul acesta am reusit sa avem 2 iesiri din tara ca si in ceilalti ani. Una in primavara in Irlanda, si aceasta, din septembrie, despre care o sa povestesc mai […]

Lasă un răspuns

