Strada Sforii

Daca spun ca iar am reusit sa ajung intr-un loc pe care imi doream de multa vreme sa-l vad, o sa creada lumea ca sunt disperat…si poate chiar asa este🙂.

Avem o tara minunata, cu multe locuri frumoase, ce inca ma asteapta sa le descopar, asa ca DA – sunt un pic “fanatic”!

Strada Sforii era pe lista mea de ceva vreme si chiar daca am fost in Brasov de nenumarate ori,  nu am reusit sa o vad. Asta pana week end-ul trecut, cand aflandu-ma in zona (mai exact la Cheia intr-o mini-vacanta cu familia) am zis sa facem o plimbare prin Brasov.

Recunosc ca a mai fost o tentativa in primavara, insa atunci nu am fost indrumati corect si dupa cateva strazi, Ana, care era cu “burta la gura”, a hotarat sa renuntam🙂.

Ei, iata ca acum in efectiv marit am reusit sa o gasim si s-o parcurgem toti trei de la un capat la altul. Indrumati de cativa localnici, am reusit sa o localizam destul de repede chiar daca am facut un mic ocol.

Am intrat prin strada Poarta Scheii si am iesit in capatul celalalt, in strada Cerbului. Intr-adevar este ingusta, insa ai loc destul sa te deplasezi chiar si cu un carucior. Chiar am fost depasiti in momentul deplasarii de un locatar mai grabit, asadar este loc.

Este ceva special si unic in Brasov, asemanator as zice cu pasajele din Bistrita, insa acelea sunt mai late decat aceasta strada si din cate imi amintesc, nu sunt clasificate drept strazi. Din pacate, dupa cum ne spune Wikipedia, nu este cea mai ingusta strada din Europa, desi ne-am fi dorit asta.

Eu zic ca merita sa fie inclusa in itinerariul oricarei persoane ce viziteaza Brasovul. Este curata, nu arata a gang (adica fara miros de pipi sau mai stiu eu ce)  si este destul de bine semnalizata si marcata.

Mai multe informatii se gasesc aici si aici

Am profitat de aceasta ocazie sa vizitez si Biserica Neagra. Desi nu era pe lista mea “de vazut”, daca tot eram in zona si am gasit-o deschisa, am decis sa intram. Am ramas placut impresionati, insa trebuie neaparat sa revenim vara, cand se reiau concertele de orga, in primul rand pentru ca nu am participat niciodata la unul si in al doilea rand, am auzit ca sunt frumoase😉

2 Răspunsuri to “Strada Sforii”

  1. impartebucurie Says:

    Daca tin eu bine minte, are intre 70 si 120 de cm latime, iar brasovenii o socotesc strada in toata regula. Ca e sau nu e cea mai ingustra strada din Europa… asta e mai degraba conventional si oarecum irelevant. Oricum e un loc important pe harta turistica a Brasovului si e foarte interesanta pentru studierea urbanisticii europene medievale.

  2. geoidul Says:

    Exact, cam asta ar fi latimea pe toata lungimea ei … poate chiar 130 cm pe alocuri

Lasă un răspuns

