Palatul Mogosoaia

Acum doua sambete mi-am mai indeplinit o dorinta si am fost, in premiera, la Palatul Mogosoaia, un loc pe care mai toti cunoscutii mei il vizitasera deja.

Asa ca ajutat de prieteni, am scapat de aceasta “povara”. Mai mult, parca cineva stia ca vin si a facut ca vremea sa fie frumoasa, poate  chiar prea  frumoasa pentru un week end de sfarsit de octombrie.  A fost minunat, mi-a placut ce am vazut, insa mai mult mi-a placut atmosfera  creata de grupul nostru. Parca eram la un picnic, doar ca ne lipsea mancarea, bautura, patura si restul ….

Intreg complexul este destul de bine  intretinut si are ce oferi, spre delectarea ochiului. Vila propriu-zisa, biserica, gradinile, sera si chiar cavoul familiei Bibescu, toate sunt frumoase si pastreaza inca un puternic iz boieresc. Stilul artitectural Brancovenesc este inconfundabil si poate fi recunoscut in oricare dintre constructiile amintite mai sus. Conacul a fost  ridicat si a apartinut familei  Brancoveanu, ca mai apoi sa intre in proprietatea familiei Bibescu. De ani buni conacul functioneaza ca muzeu si parc,  ocazional si ca locatie pentru  expozitii.

Vestita statuie a lui Lenin sta inca trantita la pamant privind parca fara sa inteleaga ceva spre terenul de golf care se construieste peste gardul conacului. Din pacate nu am apucat sa vizitez si interioarele, insa o voi face cu proxima ocazie. Pana atunci, raman cu multumirea ca am vazut lucruri frumoase si am petrecut timp de calitate alaturi de prieteni dragi !

Lasă un răspuns

