Manastirea Cobia

In ultimele saptamani am ajuns de 2 ori in calitate de nas 🙂 la Manastirea Cobia. Trecusem de mai multe ori prin sat insa niciodata nu m-am oprit la manastire, asta pentru ca nu stiam de ea. Acum, ca am descoperit-o, nu pot decat sa ma bucur.

Manastirea ca si constructie este unicat in Romania poate chiar si in lume prin aspectul ei (in general) exterior. Caramida smaltuita folosita la ridicarea manastirii ii da un aer de poveste, parca ar fi (pastrand proportile) o casuta din turta dulce din basme.

Mica, dar incapatoare, manastirea isi deschide portile o data la 2 saptamani (duminica) pentru enoriasi si pentru vizitatori. Asta si pentru ca preotul care slujeste aici o mai face si in alta parte, impartindu-se o duminica aici si una dincolo. Weekendul trecut am avut ocazia sa asist la slujba de duminica tinuta de acest parinte, un om cum rar intalnesti. Mai putin preocupat de cele lumesti si mai mult orientat spre suflet. Mi-a placut foarte mult predica tinuta de dansul chiar daca audineta era redusa. Un adevarat preot as putea spune.

Locul este inconjurat de verdeata si strajuit de paraul Cobiuta care-i confera o izolare solitara batranei manastiri. Manastirea, ridicata de Badea Bolosin Stolnicul, cosntructia incepand in anul 1571 si a fost finalizata un an mai tarziu in 1572, poarta hramul Sfantul Ierarh Nicolae.

Manastirea se afla in judetul Dambovita la aproximativ 7 Km  de Gaesti, pe soseaua Gaesti-Targoviste.

Asadar daca sunteti prin zona sau doriti sa vedeti ceva frumos si linistitor nu ezitati sa treceti pe acolo.

2 răspunsuri to “Manastirea Cobia”

  1. bhuttu Says:

    E bine ca n-ai dat nici un reper de cum se ajunge acolo. Sa lasi oamenilor emotia descoperirii.

  2. geoidul Says:

    ai dreptate, am omis sa fac asta … am adaugat acum si aceste detalii

Lasă un comentariu