Braila

Nu pot sa spun decat ca dintodeauna mi-am dorit sa ajung la Braila, ceva din cartile pe care le-am citit sau poate din filmele pe care le-am vazut ma atragea acolo. Ocazii nu au fost mai deloc asa ca am profitat la maxim de prima care s-a ivit si am acceptat invitatia fara sa ma gandesc prea mult.

Invitatia a venit din partea proapsetilor nostri fini, Cristina avand radacilinile in Braila.

                                    Brailat1

Drumul de la Bucuresti la Braila poate fi parcurs cu lejeritate in 3 ore, asta daca si conditiile meteo sunt favorabile. Orasul ne-a intampinat costumat pentru alegeri, cu afise pe toti stalpi si pe toti pereti.
Brailat3 Brailat2

Plimbarea am inceput-o bineinteles din fata primariei pe faleza pana la capitenia veche a portului. Cuvantul pustiu descrie foarte bine atmosfera de la fata locului, bine, nici vremea nu a tinut cu noi, a fost tot timpul innorat si chiar a burnitat la un moment dat.M-am mirat totusi sa vad atat de putine vase ancorate, obisnuit cu Tulcea mi s-a parut foarte ciudat sa vad doar cateva vase si o casa plutitoare. Casa chiar mi-a placut, mi s-a parut geniala ideeea. Ar fi misto daca ar da voie si la noi pe Dambovita, sa fie asa ca-n Amsterdam. Am trecut si pe langa moara fratilor Violatos, candva mandria Brailei acum doar o cladire veche parasita.In schimb vechea  capetenie arata inca foarte bine si poate e sigurul lucru dupa faleza care te face sa te intorci in timp cu gandul.

Brailat6

Nu tu cherhanale, hanuri, pivnite si tuneluri secrete … Nici macar o caleasca sau vreu vanzator de braga ori halvita nu am vazut.

Brailat4 Brailat5

Dupa ce ne-am saturat de plimbat pe faleza am trecut si prin gradina mare a orasului care sincer nu e foarte mare dar e frumoasa si ingrijita, pacat ca nu este pusa in valoare asa cum trebuie. De exemplu cele doua turnuri lipite pot fi foarte usor transformate in niste obiective turistice sau restaurant ori bar, ceva. Undeva in spatele gradinei era amenajt un patinuar mare acoperit dar foarte galagios.

Brailat8 Brailat7 Bfrailat1

Ne-am mai pierdut putin pe stradutele laturalnice, am mai trecut pe langa cateva cladiri frumoase dar care din pacate si acestea erau lasate de izbeliste, ca in final sa ajungem chiar in fata teatrului Maria Fillotti. In parcul din fata teatrului se gasetste un ceas foarte vechi, albastru (cred ca din cauza uzurii) foarte frumos si care inca functioneaza cu precizie. Ceasul ca ceasul dar ce a urmat a fost si mai frumos. Am ajuns la teatru cu putine minute inainte sa inceapa spectacolul. Dupa cateva rugaminti am fost lasati si chiar insotiti (mai exact am avut ghid) sa vizitam sala de spectacol, foaierul si sala de bal. Cel mai mult mi-a placut cortina. Din cate am citit eu a fost creata de Val Munteanu si realizată la Decorativa Bucureşti.

Bfrailat2 Bfrailat3 Bfrailat4

Ziua am incheiat-o la un local vestit unde am servit o placinta cu branza dulce foarte buna.

A doua zi am ajuns si pe la Lacul Sarat. Habar nu aveam ca statiunea este asa de aproape de oras. Din pacate ca si in multe alte statiuni trecerea timpului si indiferanta autoritatilor si-a pus amprenta asupra locului.

Bfrailat5 Bfrailat6

Desi mi-a placut vizita mea la Braila, poate mai mult din cauza companiei si a felului in care am fost primiti, am ramas totusi putin dezamgit de oras. Ma asteptam la mai mult.

Poate vara arata altfel, o fi mai animat cine stie si poate ca o plimbare in insula mare a Brailei imi va oferi o alta perspectiva asupra zonei.

Nu mai zic ca nici pe doamna Elvira sau pe Terente nu i-am gasit!

La noi la Braila, la tanti Elvira … eu stiam ca se bea rachiul cu kila (dar se pare ca melodia e altfel)

3 Răspunsuri to “Braila”

  1. Surcel Andrei Says:

    eu locuiesc in acest oras si stiu foarte putin despre el asta pentru ca nu prea m-am informat pana de curand cand am vazut ca nici un site nu prea are asa multe informatii despre Braila .Mama imi povestea ca in Gradina Mare sunt un fel de tuneluri pe care Imperiul Otoman le-a lasat aici si chiar vreau sa gasesc o harta recenta a lor caci ele se intind pe toata marimea brailea vechi . Sper sa mai vorbim in curand lasa-ti comment-uri va rog frumos.

  2. rosuaprins Says:

    pe Terente il gasesti usor …exista un loc destul de dragul …Bar Terente sau cam asa ceva.

Lasă un răspuns

