Viena

Si cum anul asta ziceam ca o lasam mai moale cu strainatea din cauza “crizei financiare” uite ca nu am putut. Ocazia a aparut datorita Anei si nu merita ratata.

Bineinteles ca intotdeauna formalitatile le-am facut cu mult timp in inainte, in primul rand pentru a scapa de grija dar si pentru a obtine tarife cat mai bune la cazare si transport, ceea ce s-a si intamplat.

 Viena in sine este un oras frumos, curat, deloc galagios si pe alocuri pustiu (nu ma refer la zonele centrale unde gasesti majoritatea obiectivele turistice).

Vienezii sunt putin mai conservatori si bolborosesc la aproape orice. Chiar mi-a placut ce am citit inainte sa plec, cineva spunea despre vienezi ca, desi poti sa-i gasesti matoli la 7 dimineata ei tot iti atrag atentia ca ai calcat pe spatiul verde.

                 Viena1 Viena2 Viena3

Pentru ca Ana avea ceva cursuri inca 2 zile de cand am ajuns eu (ea era deja in Viena) am inceput explorarea orasului singur. A fost ok pentru ca eu vroiam sa vad niste chestii pe care Ana cu siguranta nu ar fi vrut sa le vada. Am vizitat 2 cripte foarte interesante  care adaposteau ramasitele aristrocatilor vienezi dar si ale familiei regale.

Pentru ca la un moment dat bisericile se certau intre ele care sa pastreze trupul neisufletit al vreunui imparat sau imparatesa atunci au hotarat ei ca fiecare din cele 3 biserici (importante din Viena) sa primeasca cate ceva, una organele, una trupurile si una inimile . Pe primele 2 am reusit sa le vizitez insa la Biserica Capucinilor ca asa se numea cea care adapostea inimile nu am reusit sa gasesc deschis chiar daca am incercat de vreo 3 ori.

Din pacate nu mi-au permis sa fac poze insa pentru cine este amator ii povestesc cu lux de amanunte ce am vazut.

                 Viena4 Viena5 Viena6 

Am mai cautat eu ceva muzee ciudate cum ar fi muzeul circului, muzeul torturii, etc. insa erau mai toate inchise, aveau un program care-ti dadea dureri de cap, deschideau de cateva ori pe luna si atat. Pana la urma m-am suparat si m-am oprit la o carciuma unde am mancat ceva si baut 2 beri bune, Kosel.

Seara am fost cu Ana la un cocktail tinut intr-un zgarie nori aproape de maulul Dunarii. Dupa ce ca eram la etajul 18 s-a mai tinut si pe terasa care avea peretii doar din geam. Va dati seama ca am stat mai mult pe mijloc. Peisajul superb, ce sa zic, dar cam prea sus pentru mine. Pinguini multi pe acolo, noroc tot cu romani nostril asa am mai schimbat si eu cateva vorbe si impresii si basca ca mi-am gasit si partner de umblat pentru a doua zi in persoana sotiei unui coleg de-al Anei care si ea se plimbase singura in ziua respectiva.

                  Viena7 Viena8 Viena9

Seara dupa cocktail am fost in parcul Prater … super misto, ne-am ametit ca nebunii in toate comediile de acolo, ne-am dat si cu roata mare care insa nu m-a impresionat prea mult, poate doar prin marime. Apoi am fost intr-un loc care-mi va ramane pentru totdeauna in suflet, Schweizer Haus, o berarie, mai exact o gradina de vara, imensa, unde se servea bere cat cuprinde si ciolan de porc. Aici nici nu trebuia sa ceri bere, erau cativa chelneri care umblau cu halbele printre mese si atunci cand te vedea cu ea goala (halba) iti dadea alta si doar iti tragea o linie pe un carnetel, atat tot.

Berea ca berea, dar ciolanul… vreau sa va spun ca si acum salivez dupa el … exceptional. Mai vreauuuu! Mi-a placut la nebunie aici drept urmare am revenit si in seara urmatoare.

                  Viena10 Viena11 Viena12

A doua zi am plecat dis de dimineata impreuna cu noul meu partener de calatorie sa mai bifam cateva obiective pe harta🙂.Am vizitat pe rand Muzeul Freud, Biserica Votiva, primaria si apoi muzeul de istorie naturala. Primaria mi-a placut foarte mult la fel si muzeul de istorie naturala, foarte bine conservat totul, si interactiv. Bineintels ca am facut si o pauza pentru bere si ceva de mancare insa totul in mare graba. Seara am iesit la plimbare prin centrul orasului, ne-am mai invartit putin prin Prater si pana la urma tot la crasma ne-am dus … nu puteam sa rezist, daca nu treceam pe acolo ziua parca nu era completa.

                  Viena13 Viena14 Viena15

Si cum Ana terminase cursurile in ziua a 3-a am vizitat impreuna Palatul Schönbrunn, Gradina Zoologica si parcul din jurulul castelului. Castelul nu pot sa spun ca m-a impresionat foarte tare, ba chiar deloc. Ce a fost mai deosebit, a fost Sala Oglinzilor si cam atat; altfel nimic care sa ma dea pe spate.

Gradina Zoologica in schimb mi-a placut foarte mult mai ales sera cu plante tropicale, animale si pasari rare. Era aici o camera fara lumina unde traiau lilieci, intrai acolo si lilieci se plimbau pe deasupra capului tau. Super tare, unul m-a si lovit in zbor.

Am vazut si eu pentru prima oara un urs panda. I-am prins chiar la masa si ne-au oferit un spectacol pe cinste. Tot aici la Zoo era undeva pe un deal o casa tradionala din regiunea Tirol de unde puteai sa cumperi produse traditionale. Am halit un sandwich cu sunca si branza, o prajitura cu mere, parca, si Ana la fel plus cate un suc de mere facut cu sifon din recipient din ala vechi.

Seara ne-am plimbat putin prin centru pe la magazine si apoi somn de voie.

                 Viena16 Viena17 Viena18

In urmatoarea zi nestiind exact ce sa mai facem si ce sa mai vedem mi-am aruncat un ochi pe pliantele de la hotel si astfel am gasit o chestie foarte interesanta. Cel mai mare lac subteran din Europa aflat la o distanta de numai  20 de km de Viena. Zis si facut.

Ne-am orientat putin pe harta am ales mijlocul de transport si dusi am fost.

Am luat trenul pana in satucul Hinterbrühl … si apoi un autobuz inca vreo 5 statii.

Nu am nimerit noi statia buna insa ne-am descurcat pana la urma. Cand am ajuns, tocmai intrase un grup de copii si trebuia sa asteptam vreo 20 de minute ca sa putem intra si noi.

Am citit noi cate ceva despre Seegrotte am studiat harta si eram din ce in ce mai nerabdatori sa intram. In prima faza ne faceam griji din cauza temperaturii, 8 grade constant tot anul si ne gandeam sa inchiriem niste paturi insa ghidul un taiwanez super ne-a asigurat ca nu o sa ne fie rece daca luam gecile de ploaie pe noi (le aveam in rucsac).

                   Viena19 Viena20 Viena21

S-au scurs cele 20 de minute si am intrat, doar noi si ghidul, nu mai era nimeni la coada. Abia cand noi eram deja in tunel au mai aparut 2 cupluri de nemti mai in varsta, asa.

Ca sa ajungem la lac a trebuit sa strabatem un culoar lung de vreo 500 de metri de-a lungul caruia am putut sa vedem mai multe camere amenajate cu diverse obiecte care au fost folosite in mina dar si locatia unde s-a filmat o scena din vestitul film “Cei trei mushetari”.

Mina (pentru ca asta era, o fosta mina de gips) in timpului celui de-al doilea razboi mondial a fost transformata in fabrica pentru piese de avioane, urme inca se mai gaseau.

                 Viena22 Viena23 Viena24

La capatul tunelului am coborat pe niste scari vreo 20 de metri si apoi am ajuns la lac. Aici ne-am urcat intr-o barca cu motor electric si ne-am plimbat vreo 15 minute in acorduri de Bach.

Totul parca era o poveste, apa de un albastru pur si muzica, muzica aceea te facea parca sa plutesti … sincer mi-a placut la nebunie.

Apa avea o adancime de 1.5 m si era mentinuta la acest nivel cu ajutorul pompelor. Sub acest lac mai era inca unul insa nu putea fi vizitat decat cu echipament de scafandru.

Am plecat de aici inca visand, ne-a ajutat foarte mult si oraselul, pe care am hotarat sa-l strabatem pe jos pana la gara, nu de alta dar autobuzul venea la ora fixa si nu aveam chef sa asteptam.

                 Viena25 Viena26 Viena27

Ne-am intors in Viena cu gandul sa vizitam DonauTurm. Am ajuns la el aproape de ora inchiderii, mai exact urma sa aiba loc un bufet si chelnerii se grabeau sa stranga mesele. Am apucat doar sa mancam si noi o prajitura in restaurant si apoi sa ne bucuram de priveliste pe platforma. Ne doream atat de mult sa ajungem aici pentru ca varful turnului, adica “farfuria” unde se gasea si restaurtantul se invartea in jurul miezului. Practic stateai la masa si vedeai cum se invarte, acum vedeai Dunarea, acum vedeai orasul si tot asa.

Foarte tare ce sa mai!

                Viena28 Viena30 Viena31

Am ales sa ne intoarcem pe jos la hotel astfel ca ne-am plimbat de-a lungul Dunarii pana in oras. Am admirat lebedele care se plimbau nestingherete pe luciul apei dar si pe vienezi care se relaxau in voie stand pe iarba sau plimbandu-se cu barca.

Seara ne-am dus sa manacam la un local din zona studenteasca a orasului. Preturile erau ok la fel si mancarea ca sa nu mai zic de bautura. Tot atunci seara ne-am oprit si la un concert al unei trupe autohtone cu scena amenajata pe o barja acostata pe Dunare chiar in oras. Faina idée, poate fac si la noi pe Dambovita vreun eveniment de genu’ J.

                 Viena32 Viena33 Viena34

Ultima zii am petrecut-o prin centrul orasului unde am vizitat Stephansdom si unul din turnurile sale care ne-a secatuit de puteri avand in vedere ca am urcat vreo 300 de trepte pana in varf. Ne-am aruncat un ochi si la Capela Virgil care se afla sub nivelul solului si a fost descoperita atunci cand s-a construit linia de metrou din zona. Din pacate nu am putut sa o vizitam, am putut doar sa o admiram printr-o fereastra direct din statia de metrou.

Am mai trecut si pe la palatatul lui Sisi, mai exact resedinta ei, pe la herghelia regala, orologiul …, cladirea Secession si Karlskirche.

                Viena35 Viena38 Viena39

In mare am reusit sa vad cam tot ce-mi propusesem chiar mai mult si cel mai mult mi-a placut Seegrotte si DonauTurm. Palatele nu m-au incant foarte tare si chiar m-au facut sa-mi doresc sa vizitez si altceva in viitor decat orase mari sau capitale. Mi-am propus sa ajung mai mult prin zone rurale sau orasele mai mici oriunde m-as duce.

Mi-a placut mult curatenia si ordinea din Viena, fiecare lucrusor era asezat la locul lui si nici chiar o ceata de turisti galagiosi nu puteau strica linistea si armonia orasului.

                   Viena40 Viena41 Viena42 
              Viena43 Viena44 Viena45
              Viena46 Viena47 Viena48
              Viena50 Viena51 Viena52
              Viena53 Viena55 Viena56
                 Viena57 Viena58 Viena59
                                     Viena60

Lasă un răspuns

