Biserici Fortificate I

Dupa o perioada destul de aglomerata si plina de umblat in gasca ne-am gandit sa mai iesim si noi undeva singuri, asa mai intim. Auzisem eu ca face bine la cuplu🙂

Tinand cont de cele spuse mai sus cea mai protrivita destinatie nu putea fi decat Cheia (prieteni stiu de ce) dar pentru ca  prea multe in zona oricum nu sunt de facut iar noi facusem si asa destule din ele m-am gandit ca nu ar fi rau sa extindem aria de explorare mai spre Brasov.

Asa ca sambata (21 Martie) dimineata dupa cateva research-uri pe net am hotarat sa vizitam 2 biserici fortificate din zona Brasovului. Am ales ce era mai aproape, adica, Biserica evanghelica din Harman si Biserica fortificata sau Cetatea Prejmer.

Prima pe care am vizitat-o a fost Cetatea Prejmer. Desi era weekend nu erau prea multi turisti in zona, cateva grupuri de straini si cateva cupluri de romani printer care si noi.

                 Biserici1 Biserici2 Biserici11

Nu exista taxa de intrare insa puteai vizita doar biserica si curtea interiora. Interioarele erau din cate am inteles in renovare si nu putea fi vizitate.

                          Biserici5 Biserici6

Cetatea este destul de impunatoare ca si constructie si foarte incapatoare pe dinauntru. Zidurile interioare erau intestate de usite mici care bineiteles ca deschideau niste odai la fel de mici. Banuiesc ca au fost facute asa astfel incat pet imp de razboi sa se poata refugia cat mai mult lume acolo.

                Biserici4 Biserici3 Biserici7

Am incercat eu sa-mi arunc privirea mai bine insa “la pasarela scandurile e putrede” si mi-a fost teama sa nu ma accidentez si sa distrug si patrimonial national.

                Biserici8 Biserici9 Biserici10

Toate aceste balcoane, scari, usite si odai aratau ca si cum ar fi fost de jucarie, ma asteptam in orice moment sa iasa un pitic si sa tipe la mine.

Dupa ce am vizitat cam tot ce se putea vizita in interior (adica mi-am bagat eu nasul si unde nu trebuia) am inconjurat-o si pe afara ca sa-I descoperim  punctele vulnerabile in caz ca va trebui vreodata sa o atacam.

Am mai facut cateva poze pentru panoplie si am plecat catre cel de-al doilea obiectiv. La Harman am ajuns relativ repede, in vreo 20 de minute sa zic asa.

                                  Biserici12

Aici am avut privilegiul sa fim singuri vizitatori in momentul respectiv si pentru asta am platit cate 4 lei de persoana (taxa de intrare).

                   Biserici13 Biserici14 Biserici15

Interiorul cetatii nu era asa bogat si animat ca la Prejmer insa biserica mi-a placut mult mai mult. Bancutele erau de fapt niste grinzi foarte mari si foarte vechi asezate pe randuri. Mi-a placut mult orga desi m-am suparat putin ca nu am avut voie sa o vad mai de aproape, eu vroiam sa urc la ea la etaj.

                    Biserici19 Biserici20 Biserici19

   Biserici16 Biserici17 Biserici18 Biserici22

Nu am zabovit foarte mult pentru ca multe nu erau de vazut. Am facut cateva poze si apoi ne-am indreptat spre Brasov unde ne-am oprit sa luam masa si apoi am tinut drumul drept pana la Cheia.

Acum cativa ani facusem un proiect la cercetasii legat de bisericile fortificate din Tarnsilvania, proiect care pana la urma nu a amai fost finalizat. Noroc cu ierirea la Cheia ca altfel nu stiu cand apucam eu sa le vad. Oricum mi-am propus sa vad si altele pentru ca slava domnului sunt destule in zona.

Lasă un răspuns

