Dincolo de Vama Veche

Weekendul care tocmai a trecut am fost in Vama Veche sa ne destindem si noi putin la soare. Ideea a venit din partea unui prieten (Teo) la meciul Romania-Franta, cand ne-am strans toti gasca sa vedem minunea; el atunci a propus sa mergem in Vama inainte sa inceapa “migratia”. Semn ca inca nu s-a aglomerat statiunea erau nudistii care-si etalau in voie bijuteriile din dotare, unele mai frumoase, altele de-a dreptul dizgratioase.

Am plecat vineri seara in formula bine cunocuta publicului larg, adica in “familie”.

In Vama am facut jonctiunea cu cei care erau deja acolo si nu ne-au pastrat loc de cort J.

Ne-am montat corturile, am fost sa mancam ceva, am trecut putin si pe la Stuf pentru o scurta reprezentatie de dans, am consumat cate ceva si apoi ne-am retras la corturi, unii mai devreme si altii, care au avut motive, putin mai tarziu din cate am inteles …

Sambata dimineata a debutat cu o baie in mare, placuta dar foarte dureroasa din cauza pietrelor ce au inlocuit nisipul. Ziua a continuat cu sedinte de bronzat si bai dese plus o sesiune foto cu mine in rolul principal, mai exact un pictorial cu un celebru fotograf roman si foarte talentat.

La initiativa uni prieten, am sa-i spun fictiv Titi, ne-am luat cate un prosop, aparatele foto si am plecat in Bulgaria sa sarim in apa de pe stanci. Zis si facut.

Nu pot sa spun decat ca peisajul pe care l-am intalnit a fost superb, ceva ce eu nu am vazut niciodata in viata mea in Romania (pentru ca nu avem) poate nici in alte tari, dupa cum avea sa-mi dau seama mai tarziu. Localitatile unde se intalneste acest tip de litoral stancos proprice pentru sarituri (exista si un sport numit Deep-water soloing, sport care a dat numele si zonei printre cunoscatori …Deep Water Solo) sunt Kamen Bryag si Tyulenovo care, apropo, se afla la o distanta nu mai mare de 50 Km de granita cu Romania …adica vreo 30 de minute din Vama Veche.

Ma simteam acolo ca in filmul Contele de Monte Cristo, asa arata peisajul, cu un litoral stancos, cu grote si arcade din stanca care te duceau cu gadul la legendele mitologice.

Unii dintre noi au facut si putina catarare iar ceilalti printre care si eu au preferat sa sara in apa de pe stanci. Recunosc ca nu am fost destul de curajos sa sar de la inaltimi foarte mari (asta si din cauza gabaritului) insa m-am distrat copios.

Nici nu aveam cum sa refuz o asemeanea ocazie, mai ales ca apa era de un albastru nemaintalnit si avea o temperatura tocmai buna pentru scaldat.

In imediata apropiere a falezei se afla un sat traditional pescaresc, sat in care am si luat masa de pranz. Am avut noroc ca sefa localului stia ceva romaneste si astfel am reusit sa ne intelegem cu ei. Mancarea din pacate chiar daca este mai ieftina ca la noi nu a reusit inca sa ma cucereasca, desi sunt foarte multi care o lauda.

Ca de obicei am servit bere Kamenitza, bere care, desi nu pot sa spun ca imi place foarte mult, este singura pe care o stiu si pot sa-i pronunt numele … adica merg la sigur.

Dupa sarituri si masa ne-am intreptat spre casa (adica Vama Veche) facand o ultima oprire la o plaja din localitatea Sabla. Plaja arata foarte bine chiar daca “statiunea” in sine era cam lasata in paragina. Semana mai mult cu o tabara mai mare, gen Navodari decat cu o statiune.

Apa excelenta, curata, iar pe fundul marii gaseai doar nisip nu pietre ca la noi in Vama (acum poate nici eu nu am nimerit locul perfect insa unde am facut noi baie in Vama, adica spre bulgari, unde stau granicerii, fundul marii era plin de pietre, cel putin la mal), unde am reusit sa-mi julesc si belesc toate degetele de la picioare.

Aici am bagat iar o sedinta foto acompaniati de un dus rece tocmai bun sa ne racoreasca.

Intorsi acasa ne-am primenit si noi putin si am iesit iar la masa (cina) dupa care ne-am indreptat ca de obicei spre Stuf pentru ceva dans si “lichide”.

Sambata seara am capitulat mai repede ca de obocei pentru ca toti eram foarte obositi si arsi de soare. Unii mai mult, altii mai putin.

 

Ziua de duminica a fost asa mai de relax, baie, plaja (cine a mai suportat) ceva bere la terasa  … masa de pranz urmata de o inghetata si apoi pregateala de plecare.

Drumul spre casa a fost foarte aglomerat, insa un cetatean binevoitor ne-a ghidat in trafic asfel incat sa rulam si nu sa stam in coloana, aratandu-ne un traseu ocolitor ce ne-a scos direct la Cernavoda in autostrada. Pacat ca nu am retinut traseul ca tare bun ar mai fi si in viitor… sau poate l-a retinut cineva.

 

Desi sunt un tip care isi lauda tara si e mandru de ea, de asta data ma vad nevoit sa-i laud pe venini nostri bulgari care, desi nu au drumuri sau mancaruri extraordinare, au un litoral mai interesant as putea spune (nu vreau sa spun frumos, nu vreau L), desi cred ca si natura i-a ajutat mult, cel putin in cazul reliefului stancos de la malul Marii Negre.

 

Multmiri familiei pentru clipele minunate petrecute impreuna si lui Titi (ala de mai sus) si Teo ca ne-au dus pe acele minunate meleaguri.

 

              b01 b02 b03
              b04 b05 b06
              b07 b08 b09
              b10 b11 b13 

              b14 b15 b16

Pozele de la sedintele foto si nu numai le puteti vedea aici

8 Răspunsuri to “Dincolo de Vama Veche”

  1. Adevăratul Himself Says:

    s-a notat…….
    Kamen Bryag si Tyulenovo
    trebuie bifata destinatia asta cu sariturile

  2. Petrvs Says:

    Asculta un blogger cu state vechi in meserie🙂 imparte si tu textul in paragrafe (un rand liber intre idei, fraze etc.); e mult mai usor de urmarit/savurat.😛

  3. geoidul Says:

    iti fac si harta daca vrei, dar atentie la stanci … cei „nepregatiti” se pot lovi

  4. geoidul Says:

    sigur Petrvs, o sa tin cont de sfatul tau

  5. Adevăratul Himself Says:

    e simplu, daca sare unul inainte si supravietuieste, il iei ca model si nu ai cum sa gresesti… si scapi si cu viata
    cat de tare!

  6. Petrvs Says:

    Peisajul linistit in contrast perfect cu sound-ul asta ar fi o propulsare sigura in meditatie.

  7. intrebare Says:

    Arata foarte frumos…
    Se poate sta cu cortul pe-acolo ? E safe adica ? Am auzit ca bulgarii sunt cam ciudati …

  8. geoidul Says:

    nu stiu sigur care e faza cu localnicii insa stiu prieteni care au stat cu cortul acolo si nu au patit nimic, bine erau si vreo 20

Lasă un răspuns

