Dambovicioara

 1 Decembrie 2007

Daca tot am refuzat sa mai merg anul asta la Alba Iulia de 1 Decembrie (este o traditie a cercetasilor si eu am fost acolo 6 ani, bine, nu la rand … doar 5 consecutiv) am zis totusi sa nu stam acasa si sa mergem pe noi undeva. Aveam in cap de mai mult timp sa vizitez Pestera Dambovicioara dar nu am reusit sa o fac pana sambata, zona o cunosteam foarte bine, ma refer la Cheile Dambovicioarei si Cabana Brusturet dar nu si pestera. Am fost pe aici cu ai mei de cateva ori cand eram mai mic, aici am vazut pentru prima data un urs in libertate … super experienta pentru varsta aia.

Nestiind cum o sa fie vremea si ce surprize ne asteapta ne-am echipat pana in dinti, daca ramaneam si in desert supravietuiam vreo saptamana cu ce aveam in masina. Drumul a fost liber si am ajuns destul de repede(mai ales ca am evitat Pitestiul folosind proaspat inaugurata varianta), pe la ora 13:00 eram in fata pesterii cu stomacul gol. Normal, intai am cautat sa mancam ceva in zona, am reusit si apoi am purces la vizitarea pesterii si a imprejurimilor.

Vizitarea pesterii costa 5 lei, bani in care nu intra serviciul unor micuti ghizi locali care au invatat istoria si caracteristicile pesterii ca pe o poezie. Isi ofera servicile motivand ca nu ai voie sa mergi neinsotit prin pestera, de ratacit nu ai cum iar daca se intampla ceva ma indoiesc ca te pot ajuta cumva ei, doar ca sunt mai rapizi si pot ajunge repede la iesire sa ceara ajutor. Una peste alta mie mi s-au parut comici si chiar simpatici drept urmare i-am umplut de caramele si jeleuri iar la sfarsit dupa o poezie din care eu nu am inteles decat ca ghidul trebuie platit i-am milut si cu 3 lei, de fapt nu eu ci Ana, ea are sufletul mai bun. Pestera nu este extraordinara, este o pestera fosila, destul de mica si fara chestii foarte interesante dar merita vizitata pentru ca a fost descoperita. Eu ma pregatisem de acasa cu frontala dar nu a mai fost nevoie pentru ca este in intregime luminata si marcata si nu ai unde sa te abati de la traseu dat fiind faptul ca este redusa ca si dezvoltare.

Ce m-a suparat aici a fost ca desi ne aflam in Parcul National Piatra Craiului se construieste la greu pe ambele maluri ale raului. Mai mult de atat constructile nu erau de bun simt, adica ceva discret, erau … stiti voi cum. Nu inteleg de ce am mai platit taxa de 1 leu pentru a intra in parc daca te simteai ca pe Valea Prahovei.

Dupa ce ne-am aprovizionat de la localnici cu slanina, branza in coaja de copac si sirop de brad am plecat catre casa desi initial doream sa ramanem peste noapte in zona, am ales sa plecam pentru ca nu prea mai aveam ce face in zona iar de urcat nu aveam chef. In drum spre Bucuresti am mai facut doua opriri, una la Mausoleul Eroilor de la Mateiaş unde intrarea costa 2 lei si  este dedicat eroilor din Razboiul de Intregire Nationala dintre anii 1916-1918 si una la Pitesti pentru o scurta vizita la o buna prietena.

Pentru ca sunt un aiurit am uitat aparatul setat pe o rezolutie mai mica asa ca pozele au iesit cam mici.

             Picture 016 Picture 017 Picture 022 

             Picture 026 Picture 027 Picture 036 

                 Picture 039 Picture 045 Picture 047 

            Picture 053 Picture 057 Picture 069 

            Picture 074 Picture 082 Picture 083

Apropo, La multi ani! romanilor

3 Răspunsuri to “Dambovicioara”

  1. c.r.i.s.t.i.a.n Says:

    „miez” pozele de la apus. Poate trebuia exploatat mai mult momentul din pdv fotografic (?)
    Si, apropo, recomand rezolutia asta si pe viitor, asa, ca pentru poze de blog. Calitatea e excelenta, nu mai risti imperfectiuni aduse de rezolutiile prea mari, si nici nu e anevoiasa navigarea (cand deschizi poza nu e nevoie sa dai scroll ca sa o vezi intreaga, gen)

    [Pozele 4+13 – Geo aka Atlas din Carpati]

  2. Petrvs Says:

    Pai zi asa, ai ajuns la Mateias si nu ai intrat tu in Campulung sa te dai pe bulevardul Pardon! Merci!🙂 ?

  3. geoidul Says:

    cred ca am trecut pe langa el (bulevardul Pardon) daca e ala de langa parc, era asa intre sosele si deschis doar pietonilor.

Lasă un răspuns

