Vadu – Grindul Chituc

Uite ca am reusit sa ajung in sfarsit si la Vadu weekendul trecut, adica 17-19 August si am ramas placut impresionat de pustietatea care te inconjoara. Am spus in sfarsit pt ca de foarte mult timp imi propusesm sa ajung ori la Vadu ori la Portita. Dar cum Portita am inteles ca in ultima vreme a inceput sa devina o statiune ca oricare alta, preturile sunt foarte mari si mai e si partea cu transportul care implica si mersul cu vaporul, asa ca am ales Vadu si a meritat.

                                    Picture 015

Drumul nu e asa de complicat pana in Vadu (sat), ajungi in Navodari, apoi in Corbu si dupa asta Vadu. Putin mai complicat e sa ajungi pe plaja din sat, sunt multe drumuri si e posibil sa te incurci ceea ce am si facut, ca de obicei.

Erau ceva corturi pe plaja insa distanta intre ele era de cel putin 500 de metri asa ca chiar ai liniste si pace acolo, nu tu muzica nu tu galagie, nimic.

Peisajul e putin deprimant din cauza pustietatii si a costructiilor ceausiste din zona (ma refer aici la Uzina din Vadu facuta pt a extrage minereuri rare din Marea Neagra – un esec total din cate am auzit)insa faptul ca esti singur pe o bucata de plaja inca necomercializata si populata e de ajuns sa petreci cateva zile de vis.

Trebuie sa mergi echipat cu tot ce iti trebuie pt ca nu prea ai de unde sa-ti procuri cele necesare camparii. Sunt doua magazine in sat dar nu au cine stie ce produse si faci o jumatate de ora pe jos pana la ele. Lemne de foc se gasesc daca cauti iar pt pastrarea alimentelor reci si a bauturilor noi am sapat o groapa care s-a achiat de sarcina destul de bine.

Ce m-a bucurat foarte mult a fost ca inainte de a ajunge acolo am citit cate ceva pe net despre loc si remarcam ca acolo la Vadu pe Grindul Chituc, zona care se afla in Rezevatia Deltei Dunari, este singurul loc din Romania unde poti sau mai poti sa intalnesti Sacali …. yap, … da, Sacali. Ideea e ca chiar am vazut si auzit doi sacali intr-o seara cand faceam un gratar. Probabil au simtit mirosul si au vrut sa vada daca le pica si lor ceva. Foarte fricosi de altfel si arata mai degraba ca niste vulpite mici, insa sunetul pe care il scot e de-a dreptul infiorator. Eu unul nu sunt un tip foarte sperios insa cand i-am auzit urland am tresarit putin si apoi am pleact in urmarirea lor cu frontala si am reusit sa-l vad pe unul din ei care tocmai baga viteza.

Ne-am bucurat de apa marii, de soare, ne-am indestulat cu ce am avut la noi si m-am si dat cu o barca cu panze. Experienta unica pana acum pt mine dar care mi-a placut enorm si as vrea sa o repet. La anul mi-am propus ma merg acolo pt o saptamana dar mult mai organizat ca anul asta.

                                    Picture 045

Se poate si pescui in zona, direct in mare sau daca mergi putin pe jos gasesti si cateva balti unde iti poti incerca norocul. Eu recunosc ca desi am avut sculele la mine nu m-am incumetat sa renunta la soare si la apa pt o partida de pescuit. Pluis ma imi era lene sa-mi caut momeala in zona.

               Picture 023 Picture 002 Picture 027

Participanti la expeditie am fost bineinteles eu, Ana, viitori nostri nasi cu copii lor si inca niste prieteni de-ai lor.

La intoarcere am vrut si eu sa vizitez „Orasul cu Floci”, undeva langa Slobozia, loc unde s-a nascut marele nostru domnitor Mihai Viteazul. Faza e ca acolo acum e o rezervatie arheologica dar nu prea poti sa vezi nimic, nu e nimic amenajat … doar un panou care indica locul cu pricina, o harta veche a Romaniei si bineinteles o statuie care-l intruchipeaza pe Mihai Viteazul. A fost o curiozitate de-a mea, pt ca de fiecare data cand treceam pe acolo si vedeam panoul ala ma intrebam despre ce e vb.
                           Picture 047 Picture 046

9 Răspunsuri to “Vadu – Grindul Chituc”

  1. Bogdan Valentin Says:

    Am niste prieteni care s-au dus in sudul Dobrogei, la granita cu Bulgaria intr-o padure si au zis ca si ei au avut sacali pe acolo si de frica sunetelor pe care le faceau au dormit in masina, chiar daca erau multi baieti si aveau si foc.

  2. selciuk Says:

    frate eu stau in constanta si vara merg aproape in fiecare week acolo la VADU am un prieten cu casa in satuc , deci in romania nu mai exista aca ceva o palma de nisip intre 2 ape , am vazut acolo mistreti , caprioare si misteriosi sacali , deobicei stau de vineri seara pana duminica seara la pescuit si plaje . SI ACUM RUGAMINTE . ` DACA MAI MERGETI IN ACEA ZONA PASTRATI CURATENIA SI ADUNATI GUNOAIELE . E MEDIUL IN CARE TRAIM .

    • Tomas Branea Says:

      Va rog daca imi poate spune cineva daca pot sa ajung la Vadu cu o rulota si daca am si unde sa o pun. Asi merge cu cortul dar am o fetita de 3 ani si mi groaza sa stau 12 zile in cort cu ea (furtuna). Noi mai demult mergeam la portita asta pina s-a modernizat din pacate si acuma imi este dor de carnavalul din data de 23 August si de restaurantul rotund.
      Daca ma poate ajuta cineva ii multumesc anticipat.
      Venim din Cluj

      • geoidul Says:

        Eu nu am mai fost demult la Vadu insa am inteles ca s-a aglomerat zona. Sincer nu cred ca ai unde sa pui rulota, nu era nimic amenajat dar mai intreaba poate totusi se poate. Eu unul am fost la Portita in ultimii doi ani, loc la care vad ca vrei tu sa renunti.

  3. geoidul Says:

    cu siguranta o sa tin cont de rugamintea ta (nu ca pana acum nu as fi respectat aceste reguli de bun simt :)) … sincer nu prea cred ca o sa mai ajung curand pe acolo … deja e prea multa „galagie”

  4. medicocrul Says:

    Fratioare uzina aia nu extrage minereuri rare din marea neagra si este o uzina de exploatare de suprafata a minereului de uraniu slab imbogatit care se gaseste din belsug pe plaja din grindul chitut. Din cate cred ca sti uraniul nu este un metal rar, la noi in tara, dar asa se numeste tot institutul care are sediul in Bucuresti langa sau mai bine zis sub Piata Romana si asta face parte din ascunderea(mascarea) comuista. Oricum sanatos nu este sa stai pe plaja acolo iar daca ar fi fost ai fi gasit probabil o statiune acolo in grind poate statiunea tataia ca sa-i facem pe plac lui leana udrea dar nu ar fi fost facuta sigur de ea ci de cealalta leana ……ceausescu……
    Oricum e foarte frumos acolo si ar fi bine sa ramana asa pustiu dar din pacate vad ca tot mai multi se duc acolo……bafta

  5. mihnea Says:

    bai eu stiam ca Michael the Brave e oltean. uite ce zic astia in Wikipedia. O sa ma opresc si eu sa vad ce se intampla in orasul asta:)

  6. geoidul Says:

    intr-adevar asa scrie pe Wikipedia despre Mihai Viteazul insa tot pe Wikipedia si la fata locului scrie clar ca acolo s-a nascut:
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Floci

  7. bhuttu Says:

    Din ce stiu eu, locul nasterii si parintii lui Mihai Viteazul nu sunt dovedite. Umbla vorba ca Mihai doar s-ar fi pretins fiul lui Patrascu pentru a-si atribui origini domnesti. Dar asta l-ar fi facut fratele lui Petru Cercel, ceea ce suna foarte improbabil studiind cursul istoriei. De faptul ca era sau nu fiul lui Patrascu cred ca depinde nasterea lui in Targul de Floci. Dar nu putem decat sa speculam.

Lasă un răspuns

