Sfantu Gheorghe a.k.a DD

Uite ca anul asta am reusit sa ajung iar la Sfantu Gheorghe (judetul Tulcea – DD) dupa ce anul trecut o nenorocire care s-a abatut asupra mea si a prietenilor m-a facut sa renunt la aventura mea din fiecare an in DD.

picture-074.jpg

Anul asta am mers prima oara cu masina, a fost altfel, mult mai comod si mai rapid fata de trenul ala tampit in care te simti ca intr-un congelator si mai stai si 5 ore cocosat pe un scaun care parca vrea sa te invete cum sa stai cu spatele drept. Perioada aleasa a fost cea de dinainte de festival(festivalul Anonimul), adica 1-5 August 2007.

Pentru ca in ziua plecarii a plouat ceva in Bucuresti ora de plecare a fost putin decalata si atunci am cam grabit pasul pe sosea ca sa putem ajunge la timp la Pasager ( asa ii spune popular la nava care te transporta din Tulcea catre Sfantu), bineinteles ca ne-am si incurcat putin pe drum ca asa ne sta noua. Nu am reusit sa mai prindem vaporul di Tulcea asa ca am mai mers vreo 40 de minute opana in Mahmudia (urmatoarea oprire a pasagerului care face pana aici o ora si jumatate pe apa in timp ce noi am facut doar 40 minute pe uscat cu masina).

Dim Mahmudia am facut cam 2 ore si jumatate cu pasagerul ceea ce e mai bine ca in alti ani pentru ca alta data facea cam 5 ore de la Tulcea la Sfantu Gheorghe. Vreme buna, locuri destule pe vapor …. bere ieftina si miros puternic de aventura dar si frumusetea canalului.

picture-017.jpg

Cum am pus piciorul pe uscat am bagat viteza ca sa prindem loc bun de cort in camping (campingul Delfinul). Vorbisem deja cu Fane (el era deja acolo de luni cu un alt prieten) sa ne tina locuri langa ei dar totusi am vrut sa fim siguri ca prindem ceva bun. Campingul asta a crescut cu mine, l-am vazut de cand s-au apucat de constructia lui si acum am avut si eu privilegiul sa stau acolo. Merita!!!

Camping occidental, curatenie, toalete individuale, apa calda la dus la orice ora, spalatoare, lumina, chiar si prize pentru incarcat telefoane sau pentru orice aaltceva. Plus ca au si ecran de cinema in aer liber, bufet, bar, bucatarie si multe altele, chiar si un hot spoot pt net, civilizatie si cat de cat liniste.

Mancarea si servirea au fost OK si toate bauturile reci. Bravo patronului care a reusit sa aduca si Festivalul Anonimul acolo, un festival care la editile trecute a strans peste 5000 de persoane in Sfantu’ ca sa nu mai spun de toti marii actori romani care s-au perindat pe acolo.

Serujul l-am impartit intre partide de pescuit dimineata pe canalul Litoral (canalul care face legatura cu Sulina) si mare, plaja dupa ora 16:00, apoi seara discutii, bere, vin, table si filme gratuite la ecran mare.

Anul asta am reusit si o captura mai sanatosa pe langa obisnuita prada compusa din platica, rosioara si caras am prins si un crapulet mai rasarit pe care l-am si luat acasa gratie unui bastinas numit Nicu care ne-a tinut pestele prins la congelator pana am plecat, multumim Nicule! Altfel, relaxare si adrenalina la fiecare trasatura plus binecunoscuta masa pe malul baltii care nu putea sa lipseasca nici anul asta. Apropo, nuferi albi(se zvonea ca ar fi disparut din DD si ca ar mai fi ramas doar aia galbeni) inca se gasesc pe canale insa sunt ca florile de colt nu toata lumea le poate vedea.

Am tras un tur de sat si o plimbare pana la far si pot sa spun ca usor, usor satul se dezvolta, asta nu stiu daca e bine sau rau pt mine ca turist insa pt ei cred ca e foarte bine. Oricum este o mare diferenta la cum arata acum Sfantu Gheorghe si cum arata acum 5 ani cand am fost eu prima data acolo. Vreau sa pecizez daca nu am facut-o pana acum ca am ajuns la Sfantu’ pentru a 4-a oara.

HPIM0454    Adi pescarul

ANa Far Geo Far Mare Sfantu' varsare Dunare

Mare La bucatarie Fane Chiloti' Maeduza

Pentru cei interesati sa afle cate ceva despre Sfantu Gheorghe si campingul Delfinul pot accesa urmatorul link : http://www.deltasfantugheorghe.ro/

Aici se mai adauga si transportul cu trocariciul care costa 2,5 lei Centru-Mare si retur sau 1,5 un drum in orice directia, adica camping- centru, camping-plaja,etc. Neaparat trebuie sa mergeti la varsare, nu ati mai vazut asa ceva in Romania, daca aveti noroc si nu e multa lume puteti vedea chiar si o intreaga colonie de pelicani. Noi anul asta am reusit sa-i vedem doar cand zburau ca niste hidroavioane razant cu apa … foarte misto, erau 3.

Pentru ca era foarte multa lume in localitate ne-am luat masuri de precautie la plecare si desi vaporul pleca duminica dimineata la ora 7 spre Tulcea noi am ne-am trezit si strans la 3:30 si la ora 4:30 eram deja pe ponton la vapor. Am luat printre primii bilete si chiar am gasit locuri bune pe vapor. Masina ne astepta in Mahmudia si Andrei (un prieten bun din Tulcea) ne astepta in Tulcea, asa ca inainte de a junge acasa la Bucuresti i-am facut o vizita lui Andrei si Ralucai( sora) pe ponton. Dupa, directia Bucuresti si apoi continuarea o stiti …. luni – MUNCA.

Abia astept sa merg iar la anul dar in septembrie pentru ca este mai liber si cade si stiuca atunci, anul asta nu a vrut sa puna botul deloc. Tantari nu am avut anul asta, parca si noaptea era mai racoare un pic decat in alti ani.

Participanti la expeditie au fost bineinteles mama, tata si copilul, adica: Ana, eu (Geo), Adi plus Fane (a.k.a. Cretu’ sau pe numele lui real Stefan Catalin) si Bogdan alias Buka.

5 Răspunsuri to “Sfantu Gheorghe a.k.a DD”

  1. dIGITAL GUIDE Says:

    Deseurile ce se vad prin poze (de la pescuit) sunt produsul bunei voastre dispozitii sau sunt asa … din peisaj?!?😦

  2. miez Says:

    Stai linitit, nu sunt de la noi … deseurile noastre cred ca deja au fost procesate si s-au intors pe piata. Ma refer la deseuri de genul celor din poza la care ai facut tu referire, cele de alta „natura” sunt deja trecut.
    P.S. Itotdeauna am saci menajeri la mine pentru gunoi, ai uitat ca activez si ca cercetas, deci no garbage.🙂

  3. florin Says:

    la Mahmudia ai unde sa iti lasi masina ? exista ca la Tulcea o parcare ceva ?

  4. geoidul Says:

    Exista o parcare in Mahmudia chiar langa debarcader … nu este asa de amenajata si moderna ca in Tulcea insa este pazita si parea OK.
    Noi anul trecut am lasat masina acolo o saptamana si am platit 20 lei celor care se ocupau de parcare … la intoarcere masina era in pecfecta stare insa plina de praf🙂

  5. Sfantu’ « Says:

    […] arata exact ca in 2007, cand am fost ultima oara, nici o schimbare majora, poate doar aparitia unui nou trocarici, care te […]

Lasă un răspuns

